چهار ترفند سابلیمیشن برای روشن کردن و بهبود کیفیت تصویر
چهار ترفند چاپ سابلیمیشن برای روشن کردن و بهبود کیفیت تصویر
با تزریق پارچهها و لباسهای پرفورمنس برای بسیاری از بازارهای خاص، تقاضا برای روشهای نوآورانه برای تزئین آنها به شدت افزایش یافته است. چاپ سابلیمیشن را وارد کنید. نکته زیبا در مورد این فرآیند عدم وجود “احساس چاپ” در لباس است.
از آنجایی که یک فیبر سفید را می گیرد و آن را از طریق گرما و فشار رنگ می کند، هیچ جوهری روی سطح وجود ندارد که بافتی ایجاد کند یا جریان هوا را مسدود کند. بسیاری از تیمهای ورزشی به سمت لباسهای سابلیمیشن شده برای وسایل تمرینی و یونیفرم حرکت کردهاند، زیرا این لباس تمام ویژگیهای خشک شدن لباسهای بدون تزئین را حفظ میکند، به علاوه بسیار رنگارنگتر است.
ایجاد یک محصول سابلیمیشن یک فرآیند نسبتا ساده است:
اثر هنری برای چاپ در رایانه تنظیم و اندازه می شود.
سپس طرح به صورت تصویر آینه ای روی کاغذ سابلیمیشن با استفاده از یک چاپگر جوهر افشان که با جوهر سابلیمیشن بارگذاری شده است چاپ می شود.
سپس این جوهرها در پوشش روی کاغذ به دام میافتند.
در مرحله بعد، کاغذ با چاپ سابلیمیشن با ناحیه محصولی که قرار است تزئین شود، تراز می شود. در مورد لباس، پیراهن قبل از دوختن به هم یا به صورت تکه پارچه چاپ می شود، یا چاپ روی تی شرت تمام شده اعمال می شود.
اگر لباس قبل از دوخت تزئین شده باشد، احتمالاً از تصویر و چاپ بسیار بزرگتری استفاده می شود. در نتیجه، یک پرس حرارتی بسیار بزرگتر برای ایجاد پارچه برای جلو و پشت پیراهن مورد نیاز خواهد بود. اغلب آستین ها به طور همزمان انجام می شوند تا مراحل ذخیره شوند.
سپس لباس و چاپ تراز شده با حرارت و فشار مناسب فشار داده می شود تا جوهر جامد روی کاغذ پوشش داده شده به گازی تبدیل شود که بتواند به الیاف پارچه نفوذ کند.
هنگامی که پرس حرارتی تمام شد، کاغذ از پارچه یا لباس جدا می شود و چاپ آماده پوشیدن است. (در برخی موارد، چاپ سابلیمیشن شده ممکن است به حرارت یا مراحل بیشتری نیاز داشته باشد تا رنگ به درستی تنظیم شود تا در شستشو بیرون نیاید).
این فرآیند تقریباً همیشه روی لباس پلی استر انجام می شود زیرا بهترین پارچه برای جذب رنگ در الیاف است. برخی از لباسها دارای پایه پنبهای با پوشش پلیاستر یا الیاف پلی بافته شده در پنبه هستند تا گزینههای بیشتری را در اختیار چاپگرها قرار دهند، اما بهترین سطح برای سابلیمیشن، سطحی است که فرآیند رنگرزی از جوهر را بهطور کامل بپذیرد.
با فرض اینکه با اصول اولیه این فرآیند راحت هستید، و ایده روشنی از انواع لباسهایی که میتوانید انجام دهید دارید، مفید است که چند نکته سریع را در نظر بگیرید تا چاپهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید: یادگیری پیشرفت رنگ. از سابلیمیشن، تنظیم کامپوننت های طراحی خود برای تناسب با محصولات، استفاده از ماهیت سابلیمیشن در طرح های خود، و درک برون سپاری در مقابل چاپ داخلی.
یادگیری پیشرفت رنگ سابلیمیشن
برای چاپگرهایی که ممکن است برای اولین بار به سابلیمیشن بپردازند، بسیار مهم است که بدانند چگونه رنگ در طول فرآیند رنگآمیزی تنظیم میشود. هنگامی که رنگ از طریق الیاف جذب می شود، همیشه تمایل به اشباع بیشتر و تغییر رنگ های دیگر وجود دارد.
تغییر جزئی در روشنایی پارچه که سابلیمیشن میشود میتواند بر محصول نهایی نیز تأثیر بگذارد. واقعیت این است که سفید تقریبا هرگز یک سفید متعادل نیست. رنگ سفید در پارچه کمی آبی یا سرخابی یا حتی سبز است. رنگ ملایم سطح سفید شما می تواند در یک چاپ سابلیمیشن ظریف خود را نشان دهد و باعث شود رنگ های روشن تر شما کمی مطابق با تمایل خود تغییر کنند.
به همین دلیل است که چاپ های سابلیمیشن اغلب عمداً روشنتر هستند و با رنگهای غنیتر ایجاد میشوند، زیرا پس از انجام فرآیند، تنوع کمتری را به روشهای ظریف نشان میدهند. نکته کلیدی این است که قبل از انجام یک دوره تولید، مدتی زمان صرف کنید و فرآیند خود را به درستی نمایه کنید.
اغلب یک چاپگر نمیخواهد زمان و هزینهای را برای انجام این کار صرف کند، زیرا جوهر های سابلیمیشن ارزان نیستند، اما ایجاد یک نمایه رنگی میتواند سردردهای زیادی را در صورتی که به خوبی انجام شود و بهعنوان استانداردی برای یک خط پایه فرآیند مورد استفاده قرار گیرد، نجات دهد.
تبلیغات
اگر می خواهید یک چاپ سابلیمیشن روی لباس انجام دهید، نمونه ای از محصول یا پارچه را برای آزمایش بگیرید. سپس می توانید یک نمایه سابلیمیشن انجام دهید و ببینید بعد از اعمال رنگ ها روی پارچه چه اتفاقی برای رنگ ها می افتد. هنگامی که این مرجع را دارید، می توانید به عقب برگردید و در صورت نیاز به ایجاد منحنی هایی برای آن مورد خاص، RIP خود را تنظیم کنید.
یک RIP خوب برای یک چاپگر سابلیمیشن باید به شما امکان دهد دستور العملها را برای انواع مختلف پارچهها و روکشها ذخیره کنید تا بتوانید فرآیندی ساده برای تولید بعدی داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که مجبور هستید رنگهای خود را تنظیم کنید یا رنگ مشکی را تنظیم کنید تا از سنگینی و اشباع شدن بیش از حد طرح جلوگیری کنید.
توجه: اکثر شرکتهایی که تجهیزات سابلیمیشن شده، جوهرها و چاپگرها را میفروشند، فرآیندهای پروفایل رنگ را توصیه میکنند. همیشه خوب است ابتدا از این فرآیندها استفاده کنید و سپس در صورت نیاز می توانید پس از اینکه راحت تر شدید، آن را تنظیم کنید. مهندسی معکوس چاپ به RIP آخرین راه حل است و فقط برای تصاویر گاه به گاه استفاده می شود که بسیار دردسرساز هستند و تطبیق آنها سخت است.
کالیبراسیون رنگ
اکثر چاپگرهای ارزانتر برای سابلیمیشن، چاپگرهای CMYK هستند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه تصاویر را برای CMYK تنظیم کنید و فرآیند تبدیل با یک تصویر RGB بیش از حد اشباع شده در هنگام تبدیل به وسعت کوچکتر چه خواهد کرد. نه تنها یک تبدیل رنگ گهگاهی رنگهای شما را تغییر میدهد، فایلهای حاصل ممکن است با “آلودگی رنگ” ناخوشایند در CMYK شما ظاهر شوند.
در برخی موارد، آبی سلطنتی شما دارای رنگ زرد یا سیاه قابل توجهی است و قرمز روشن شما ممکن است فیروزه ای در آن باشد. این مشکلات میتوانند چاپ نهایی شما را مات نشان دهند، بنابراین دانستن نحوه تصحیح آنها در RGB قبل از تبدیل میتواند گام مفیدی باشد. داشتن یک مرجع چاپ شده از خروجی CMYK روی پارچه مورد نظر خاص به من کمک کرده است. وقتی یک منبع چاپی از خروجی فرآیند سابلیمیشن خود دارید، میتوانید از مشکلات احتمالی در مرحله فایل دیجیتالی جلوگیری کنید، نه اینکه منتظر دیدن آنها روی یک قطعه چاپ شده باشید.
اگر یک آبی رویال روشن برای چاپ روی لباس دارید، میتوانید روشنترین رنگ آبی سلطنتی را در نمونه چاپی خود ارجاع دهید و سپس مقدار CMYK را در فایل منبع دیجیتال (چیزی مانند 100 فیروزهای، 80 سرخابی) بیابید. می توانید این درصدها را بگیرید و رنگ را در فایل هنری جدید خود جایگزین کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه ممکن را در چاپ خواهید داشت. اگر هیچ چیز دیگری نیست، قدم زدن در این فرآیند شما را با درصدهای رنگ بهینه برای رنگهای روشنتر آشنا میکند تا بتوانید تغییر رنگی جدی داشته باشید و از چاپ بد روی یک لباس کامل جلوگیری کنید.
کامپوزیت های طراحی خود را برای تناسب با لباس تنظیم کنید
بخش هیجان انگیز ایجاد آثار هنری برای لباس های از پیش ساخته شده این است که محدودیت های کمتری در نوع طرح ها و چیدمان های شما وجود دارد. شما می توانید آزادانه از لبه های قسمت های چاپ جدا شوید زیرا زمانی که لباس ساخته می شود، بریده شده و به هم دوخته می شود. زمانی که شروع به نگاه کردن به محافظهای راش و سایر تجهیزات فشردهسازی کردم، نگرانیها در مورد طراحی این نوع لباس ها به سرعت آشکار شد.
یکی از بزرگترین چالشهایی که با آن روبرو شدم، این بود که بفهمم طراحی چگونه با لباس تمام شده مطابقت دارد. از آنجایی که من در حال خلق آثار هنری برای پیراهنها و شلوارهای محافظ راش بودم، این اقلام قبل از ساخت بهعنوان تکههای پارچه سابلیمیشن میشدند، اما این بدان معنا بود که نمیتوانم کاملاً مطمئن باشم که طرح چگونه دور تنه و اندام میپیچد. برای جلوگیری از یک نمونه اولیه بد و تجدید نظرهای متعدد، من با شرکت کار کردم و یک الگوی دقیق درخواست کردم تا طرحم را با اشکال پارچه برای آستین ها و قسمت های اصلی پیراهن ترسیم کنم.
انجام این کار مطمئناً کمک کرد، اما من هنوز نمیدانستم وقتی روی بدن شخصی خمیده میشود، طراحی چگونه به نظر میرسد.
بهترین راه برای بررسی و تنظیم طرحهای خود برای نگاشت آنها روی بدنه، داشتن نرمافزار سه بعدی است که طرح را بر روی شکل واقعی بدن ترسیم میکند. اگر این فناوری را در دسترس ندارید، بهترین کار بعدی این است که رایجترین اندازهای را که به صورت خالی سفارش داده میشود، دریافت کنید و کسی را پیدا کنید که آن را برای شما قرار دهد.
هنگامی که مدل خود را دارید که لباس را می پوشد، می توانید برای بررسی اندازه، چند کاغذ یا چاپ پارچه از طرح خود را روی شکل ها ترسیم کنید.
اگر لوگوهایی دارید که باید در قسمت های خاصی از لباس خوانا باشند، این بررسی “شخص واقعی” برای طراحی سابلیمیشن بسیار مهم است. شما فوراً متوجه خواهید شد که آیا لوگوی شما خیلی پایین روی قفسه سینه قرار می گیرد و منحرف می شود یا دور بازو می پیچد و غیرقابل خواندن می شود. این امر میتواند باعث شود مشتری سفارش یک لباس دارای لوگو را برگرداند، بنابراین اندازهگیری مناسب و انطباق با اعوجاج و اندازه/موقعیت عناصر طراحی که باید خوانا باشند بسیار مهم است.
مرحله واقعاً مهم دیگر اندازه گیری از یک نقطه ثابت است که مستقل از اندازه پیراهن، مانند رنگ یا درز روی شانه، مشابه باقی می ماند. سپس می توانید محل لازم عناصر چاپ شده را برای چاپگر سابلیمیشن خود شرح دهید یا آن را برای سوابق خود نگه دارید تا ترتیب بعدی با اولین مطابقت داشته باشد.
در صورت امکان، یک لباس تمام شده را نیز به عنوان مرجع نگه دارید.
اگر سابلیمیشن را روی یک لباس تمامشده چاپ میکنید، ایده خوبی است که اندازهبندی سفارش را درک کنید و مطمئن شوید که تفاوتها را در خروجی رعایت میکنید. شما نمیخواهید که لوگو از کنارههای یک لباس کوچکتر بیفتد یا در یک XXL خیلی کوچک به نظر برسد، بنابراین باید تفاوتها را به درستی در نظر بگیرید و/یا مطمئن شوید که در صورت لزوم، چاپ هایی با اندازههای مختلف انجام میدهید.
استفاده از ماهیت سابلیمیشن در طراحی های شما
این نکته می تواند کمی انتزاعی به نظر برسد، اما اساساً به این معنی است که همانطور که برای فرآیند سابلیمیشن طراحی می کنید، در نظر گرفتن اینکه چگونه ویژگی های روش بر ظاهر نهایی یک طرح تأثیر می گذارد مفید است.
راه دیگر برای استفاده از فرآیند سابلیمیشن در طرح های خود این است که به یاد داشته باشید که رنگ ها با فشرده شدن اشباع و عمیق تر می شوند، بنابراین ایجاد طرح هایی که رنگ زمینه تیره تری دارند یا رنگ های عمیق تری دارند، به ساخت محصول نهایی کمک می کند. بهتر و پر جنب و جوش تر به نظر برسید.
هنگام ایجاد طرحهایی که ریتم و جریان خاصی دارند تا بر شکلهایی که در بالای آنها قرار میگیرند تأکید کنند، مانند تناسب اندام یا لباسهای ورزشی، داشتن مقادیر تیرهتر در پایین لباس که به شکلهای روشنتر در بالا تبدیل میشوند، مفید است. این جلوه به این توهم کمک میکند که شکل بدن در نزدیکی کمر کوچکتر و در سینه بزرگتر است، که میتواند هنگام پوشیدن یا قرار دادن مانکن در یک صفحه، جذابیت زیبایی را به طرح اضافه کند.
شما همچنین می توانید به تقسیم بندی گروه های عضلانی روی بدن نگاه کنید و به طور خاص طرح خود را ایجاد کنید تا در هنگام پوشیدن با آن اشکال روان شود. یک لباس ابرقهرمانی سابلیمیشن شده را تصور کنید که کاملاً با سایهزنی در مکانهای مناسب برای ورزشکار مناسب باشد و این ایده را دریافت خواهید کرد. اگرچه ممکن است همه مایل نباشند که شبیه یک ابرقهرمان به نظر برسند، درک اینکه چگونه برخی ملاحظات ظریف طراحی ظاهر شخصی را که از گرافیک استفاده می کند، می تواند جذابیت محصول نهایی چاپ شده شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
درک برون سپاری در مقابل چاپ داخلی
تفاوت زیادی بین انجام گاه به گاه چاپ سابلیمیشن و تصمیم به ارائه این فرآیند به عنوان راه حل تولید حجمی برای کسب و کار شما وجود دارد. چاپگرهایی که متعهد به حجم تولید سابلیمیشن هستند، باید مغازه خود را با چندین چاپگر سابلیمیشن، از جمله دستگاه های خروجی سایز بزرگ و دستگاه های پرس حرارتی بزرگ، راه اندازی کنند.
اگر فروشگاه شما شاهد افزایش مداوم و تقاضا برای پوشاک سابلیمیشن است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که گزینه های خود را بر اساس اهداف شما و آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند در نظر بگیرید. اگر شروع به گرفتن مشاغل پیچیده می کنید، اما به این کار عادت ندارید، ممکن است در ابتدا برون سپاری این کار مفید باشد.
برای به دست آوردن نتایج ثابت نیاز به تجربه زیادی در چاپ، موقعیت یابی و پرس حرارتی است و اشتباهات ممکن است بسیار پرهزینه باشند. چاپگرهای زیادی وجود دارند که خدمات سابلیمیشن را در داخل و خارج از کشور ارائه می دهند که دارای تجربه زیاد و تمام تجهیزات مناسب برای انجام کارهای پیچیده اقتصادی و در چرخش سریع هستند.
اگر تصمیم دارید سابلیمیشن را به بخشی از خدمات پوشاک تزئین شده خود تبدیل کنید، وقت بگذارید و به انواع چاپگرها و تجهیزات نگاه کنید تا به بهترین نحو با آنچه می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید مطابقت داشته باشد. بسیاری از شرکت های عرضه کننده چاپ منابعی را برای آموزش در هر یک از مراحل ایجاد پوشاک سابلیمیشن شده با کیفیت در اختیار شما قرار می دهند، بنابراین در ابتدای کار از آموزش استفاده کنید.
اگر یک استارتاپ هستید، با دکوراتورهای با تجربه ای که در روش سابلیمیشن تخصص دارند، تماس بگیرید. می توانید بخواهید تیم تولید خود را تحت الشعاع قرار دهند، یا حتی برخی از کارها را برون سپاری کنند و سفارش را در حین تولید دنبال کنید. تا زمانی که شما یک رقیب نباشید، ممکن است خوش شانس باشید و شرکتی را پیدا کنید که تخصص آنها را به اشتراک بگذارد. این می تواند مقدار زیادی در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.
شما باید ارزش برون سپاری را به درستی بسنجید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید، به جای اینکه سعی کنید همه کارها را خودتان در خارج از دروازه انجام دهید. هنگامی که شما و تیمتان تجهیزات و آموزش مناسب را داشته باشید، آماده خواهید بود تا خانه سابلیمیشن موفق خود را توسعه دهید. اگر به تولید از پیش ساخته شده نگاه می کنید، این می تواند شامل عناصر تکمیلی مانند دوخت و برچسب زدن باشد.
یافتن راه حل سابلیمیشن شده مناسب برای شما
لباسهای سابلیمیشن میتوانند برخی از جذابترین و خلاقترین محصولات پوشاک امروزی باشند. با حذف محدودیت در اندازه، رنگ، مکان و عدم احساس چاپ، یک لباس سابلیمیشن شده گزینه مناسبی برای مشتریانی در بازارهای خاص است که مایل به پرداخت بالاترین نرخ برای پوشاک با این ویژگی ها هستند.
بسیاری از چاپگرها از ارائه سابلیمیشن اجتناب میکنند، یا احساس میکنند که برای مشتریانشان مناسب نیست، بدون اینکه وقت بگذارند تا محدودیتها و مزایای این فرآیند را به طور جدی بررسی کنند.
اگر میدانید چگونه با رنگهای تصویر کار کنید، طرح را برای شکل محصول تنظیم کنید، از کیفیت فرآیند در طرحهای خود استفاده کنید، و تصمیمگیری آگاهانه در مورد برونسپاری بگیرید، فرآیند چاپ سابلیمیشن رنگ میتواند ترکیبی بینظیر در شما باشد.